Eesti e-residentsuse programmi eeldused
Eesti on nüüdseks üle maailma tuntud oma digitaalsete lahenduse poolt. Meid seostatakse nii Skype ja Transferwise loomise poolest kui ka e-riigi poolest, mis võimaldab kõikidel läbi interneti ja ID kaardi teha valimisi kui ka taotleda vajalikke dokumente ilma pikkade järjekordadeta. Nagu paljud teised Lääne-Euroopa riigid, on paratamatult Eesti elanikkond kahanemas, ning riik peab tulema välja uute lahendustega, et end ülal pidada. Paar aastat tagasi loodud e-residentsuse programm on loonud uued võimalused välismaalastel Eestis oma äri luua ning sõlmida dokumente, mis annab neile samad võimalused nagu eestlastel endil. Väikese riigi jaoks nagu Eesti on see suur ja oluline samm, mis teeb võimalikuks soodustada majandustegevust ning riigil saada rohkem maksumaksjaid.
Vastupidiselt paljude arvamusele, ei tähenda e-residentsus Eesti kodakondsust või passi. Samuti ei tähenda see, et e-residendina võib vältida maksude maksmist. Paljud arvavad, et sellega on lihtsam ka Eestisse siseneda või riikide vahel reisida, kuid e-residentsus seda paraku siiski ei võimalda.
Mida see siiski tähendab? E-residentsus võimaldab järgnevat:
- Rajada ja pidada veebipõhist ettevõtet
- Siseneda Euroopa Liidu turule ka väljaspool Euroopat
- Teha läbi internetipanga ülekandeid ehk elektroonilisi ülekandeid
- Saada ligipääs rahvusvahelistele interneti maksete pakkujatele
- Allkirjastada digitaalseid dokumente nii oma äri siseselt kui ka firmaväliste partnerite või klientidega
- Kontrollida allkirjastatud dokumentide kehtivust
- Krüptida ja edastada turvaliselt dokumente
- Deklareerida makse internetis
Kõik e-residendid saavad omale ka elektroonilise ID kaardi, mis võimaldab turvalist ligipääsu kõikidele eelnevalt mainitud teenustele igas maailma otsas. Ainus, mida selleks vaja läheb on ligipääs arvutile ja internetile!
Tänapäeval avardab internet üha enam võimalusi raha teenimiseks. Veebipõhiste teenuste abil on põhimõtteliselt võimalik töötada igal pool maailmas, mis tähendab, et äri ajamiseks pole enam vaja istuda kontoris arvuti taga. Nüüd võib seda teha ka palmisaarel – ainus, mida selleks läheb vaja, on ligipääs Wifi-le ja arvutile. Eelnevalt on olnud oma firma rajamine internetis keeruline just paberimajanduse tõttu, kuid tänu sellele, et Eesti loos esimese riigina maailmas e-residentsuse programmi, on avanud palju uusi võimalusi miljonitele inimestele üle maailma. E-residentsusega on võimalik nii vabakutselistel proffessionaalidel kui ka iduettevõtete rajajatel läbi interneti registreerida oma äritegevus ning maksta makse ja teha tehinguid Euroopa Liidu piires.
Kuidas registreerida end e-residendiks?
Selleks, et end e-residendina registreerida, läheb kõigepealt vaja avaldust, mida on võimalik täita internetis. Avalduse saatmiseks peavad olema valmis vajalikud dokumendid: kohaliku valitsuse poolt antud ID, passipilt, motivatsioonikiri ja VISA või MasterCard avalduse eest maksmiseks. Avaldus maksab €100 ning selle saatmise järgselt töötleb seda Eesti Politsei- ja Piirivalveamet. Kokku võib avalduse töötlemine võtta 6-8 nädalat. Kui avaldus on olnud edukas, siis väljastatakse Sulle e-residentsuse komplekt, mida väljastatakse sinu poolt soovitud väljastuskohas. Selle kätte saamiseks tuleks võtta kaasa oma ID ning kohapeal küsitakse ka sõrmejälgi. Ning seejärel oledki suure e-residentsuse kommuuni liige ja saad alustada oma enda äri edendamisega interneti teel!